Untuk Kau.

/
0 Comments
Assalamualaikum w.b.t.
Peace Beb! Thanks Mr. Goo.
Kau. pernah dengar istilah pandai pinjam, pandai pulang? xde sapa paksa kau untuk amik pinjaman tu. dah habis kau ratah pinjaman tu, kau menyusahkan semua orang supaya batalkan pinjaman tu. tak malukah kau? kau tak sedar ke pinjaman tu untuk orang yang betul-betul susah. mampukah kau kalau kau sendiri menampung yuran pengajian anak-anak kau nanti?

Kau yang sanggup datang dari merata cerok semata-mata nak bersihkan negara ni. tengok apa yang kau dah buat. bagi betis nak paha. bagi stadium nak dataran. apa yang kau dapat? puas hati kau? dah kena tangkap pun masih di bagi makan minum. layakkah kau untuk bising?

Kau. Kalau kau pandai komplen & kutuk orang lain, kenapa kau tak laksanakan panji-panji yang kau kibarkan kat tanah jajahan kau? bukankah tanah jajahan kau semua orang-orang yang kaya? atau kau masih berkira-kira sebenarnya? atau masih ada agenda tersembunyi yang belum dapat kau capai?

Kau. kalau kau tak reti bersyukur dengan apa yang ada kat negara kita, pintu imigresen sentiasa terbuka untuk kau. pergilah mana jua yang kau nak yang kau rasa lebih baik dari negara ini. bukankah itu jalan penyelesaian yang tak menyusahkan orang lain?

Kau. tolong jangan buat kacau lagi. penat orang lain melayan kau. buat peghabis beras orang lain. bukan beras kau. tapi ada kau kisah? biarkan anak cucu aku hidup aman di tanah air ini.

Dan Kau. jadikla Kau yang di hormati dengan tidak mengambil apa-apa pemberian orang yang kau laknat. barulah aku boleh respek Kau. ada paham?


Webbek
: All mankind... being all equal and independent, no one ought to harm another in his life, health, liberty or possessions. ~John Locke


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.

Contact Us

Name

Email *

Message *

Orang Kampung Saya

Mother Earth Lovers

Blog Archive

Chocodates Supplier

Chocodates Supplier
Click picture to get the chocolatey taste (^_^)

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Chop!

Popular Posts