Menu minggu lepas. Jom buat!

/
2 Comments
Assalamualaikum w.b.t.

Hi smua. minggu ni seronok beb datang keje! cuti raya laa katakan. opis agak lengang. huhu. aku agak bizi ari ni (kunun-kununnya la kan), so update yang padat & seringkas yang boleh. huhu.

Jom, check it out menu aku minggu lepas ;)

Lunch hari Sabtu:


nasi butter ringkas mudah
Rasa seronok masak nasi butter ni sebab sedap.
Tak padan dengan mudah nak masak dia.
My heroes like it very much!
nasi tu di makan dengan kuah ayam merah saja pun dah masyuk!

Aku tiru menu Puan Sato. hehe. Tapi bukanlah the whole set. Aku masak nasi butter & air lemon laici. Resepi ikut resepi Puan Sato.


Side dished - ayam merah & sayur goreng chap chai! Mula-mula nak buat salad je, tapi ada sayur-sayur lain, sayang lak tak masak. memanggil-manggil sayur2 tuu kat aku. huhu.

Air lemon laici - tak masam macam yang aku expect. lega...sebab dah campur dengan laici agaknye. ada pahit2 kulit lemon gak.

kiranya menu ari Sabtu, memang licin! Alhamdulillah.


Sarapan hari Ahad:


lempeng
Menu klasik Melayu - lempeng, sambal ikan bilis & kopi'o. huhu. nothing can beat that!
Terbayekkkkkkk...

Orite peeps. itulah dia menu aku minggu lepas :) selamat mencuba & tak rugi mencuba! eceh.

 
Webbek: I am a woman in process. I'm just trying like everybody else. I try to take every conflict, every experience, and learn from it. Life is never dull. ~Oprah Winfrey. (You are damn right, Oprah!)


You may also like

2 comments:

sato oreo said...

wahhh.. i loike... :D bestkan nasi mentega tuh..huhuh.. mmg tak padan ngan resepi yg simple tuh.. :P

nak jamu org masa open house pon sesuai..wekeke.. kalo sebelah umah ni aku hulur tupperware dah..

aku along said...

betut tuu sato...xyah tgu rumah sbelah lee nak hulur tupeware..anytime je..eceh!

Powered by Blogger.

Contact Us

Name

Email *

Message *

Orang Kampung Saya

Mother Earth Lovers

Blog Archive

Chocodates Supplier

Chocodates Supplier
Click picture to get the chocolatey taste (^_^)

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Chop!

Popular Posts